Τετάρτη, 22 Ιουνίου 2016

Επιμορφώσεις - Διάχυση αποτελεσμάτων προγράμματος Erasmus+ KA1


 Μετά από την ολοκλήρωση κάθε κινητικότητας-προγράμματος υπήρχε σύντομη ενημέρωση του συλλόγου των διδασκόντων τόσο για το σύνολο της εμπειρίας, όσο ειδικότερα και για τις αποκτηθείσες γνώσεις-δεξιότητες
1) Κάθε επιμορφούμενος επέλεξε και έστειλε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο εκπαιδευτικό υλικό αντίστοιχο του σεμιναρίου του
2) Λύθηκαν απορίες και δόθηκαν εξηγήσεις
3) Δημιουργήθηκε ιστολόγιο όπου αναρτήθηκε εκπαιδευτικό υλικό και φωτογραφίες http://2ogelxanthiska1.blogspot.gr
4) Μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης οι συμμετέχοντες μετέφεραν την εμπειρία τους τόσο στους συναδέλφους όσο και στους μαθητές
5) Δημιουργήθηκε πίνακας ανακοινώσεων σε εμφανή χώρο του σχολείου μας με πληροφοριακό υλικό για το πρόγραμμα
7) Έγινε ενημέρωση του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων

8)  Στις 23/6/2016 πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση με το εξής πρόγραμμα:

"A satisfactory experience: strategies and skills for teachers"






























Στρατηγικές και δεξιότητες για εκπαδευτικούς
Πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου.
Αντιμετώπιση σχολικής απάθειας και των  συνεπειών της.
Σημασία της συμμαχίας σχολείου-μαθητή-οικογένειας.
Χρήση καινοτόμων μεθοδολογιών από EFT(Emotional Freedom Techniques)
Στρατηγικές   για την  αντιμετώπιση  και  εξάλειψη  της βίαιης ή επιθετικής συμπεριφοράς.
Βελτίωση διαπροσωπικών σχέσεων μέσα στο εκπαιδευτικό περιβάλλον.
Επαγγελματική εξουθένωση(burnout)

Μία "βιώσιμη " πρόταση : η περίπτωση της Φινλανδίας.



















Το εκπαιδευτικό σύστημα
Οι υποδομές
Η οργάνωση ενός φεστιβάλ φυσικών επιστημών










9) Στις 24/6/2016 πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση βιωματικού χαρακτήρα με την μορφή εργαστηρίου-ομάδα εργασίας  με το εξής πρόγραμμα :

Kαινοτόμες δεξιότητες στις ΤΠΕ μέσω διδασκαλίας και μάθησης που στηρίζεται στην ομαδοσυνεργατικότητα και τις διερευνητικές εργασίες [Innovative Skills in ICT through collaborative and project-based teaching and learning]





















α) συμμετοχή ή δημιουργία eTwinningέργου
β) τι είναι και πως γίνονται τα WEBQUEST
γ) πως δημιουργείται και που χρησιμεύει το PADLET
δ) ποια είναι τα απαραίτητα στοιχεία ενός PBL (Project-basedlearning) και πως μπορούμε να τα ενσωματώσουμε στα μαθήματα μας
ε) παρουσίαση του ιστολογίου του προγράμματος μας

Διαμόρφωση σχολικού περιβάλλοντος για τη βελτίωση της επίδοσης και τη μείωση της σχολικής διαρροής [Coaching for educational contexts to reduce early school leaving]
Δημιουργία θετικού κλίματος στο εκπαιδευτικό περιβάλλον μέσω τεχνικών συναισθηματικής απελευθέρωσης























Παρουσίαση του περιεχομένου του σεμιναρίου "Web Platforms for the Classroom":
  • Edmodo: διαδικτυακή πλατφόρμα οργάνωσης εικονικής τάξης
  • Kahoot – Socrative - Study Stack: δημιουργία παιχνιδιών – κουίζ για την ενεργοποίηση της τάξης
  • Google docs: δημιουργία και κοινή χρήση εγγράφων, μεταξύ άλλων και διαδικτυακών διαγωνισμάτων που διορθώνονται αυτόματα μέσω του Flubaroo
  • Edublogs: δημιουργία ιστολογίου



Επίσης προλογίστηκε το σεμινάριο ενδοσχολικής επιμόρφωσης που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τρίτης 28/6/2016.


10) Στις 28/6/2016 πραγματοποιήθηκε βιωματικό ενδοσχολικό σεμινάριο με το έξης πρόγραμμα:

  •  Edmodo: διαδικτυακή πλατφόρμα οργάνωσης εικονικής τάξης
  •  KahootSocrative: δημιουργία παιχνιδιών – κουίζ για την ενεργοποίηση της τάξης


Oλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου επιμορφώθηκαν στο εργαστήριο του σχολείου στη χρήση της διαδικτυακής πλατφόρμας  edmodo  και βλέποντας τη χρήση της από την πλευρά τόσο του καθηγητή όσο και από την πλευρά του μαθητή και του γονιού, αντιλήφθηκαν και διατύπωσαν σε συζήτηση που ακολούθησε τα σημαντικά οφέλη (διδακτικά και άλλα) που η χρήση του edmodo θα επιφέρει στο σχολείο μας από την επόμενη σχολική χρονιά. Επίσης οι συμμετέχοντες εκπαιδεύτηκαν στη χρήση διαδικτυακών εργαλείων που επιτρέπουν την "παιχνιδοποίηση" της τάξης (Kahoot, Socrative). Ο ενθουσιασμός που αισθάνθηκαν συναγωνιζόμενοι ο ένας τον άλλο (σε ομάδες) ήταν χαρακτηριστικός και προεικόνιζε την ενεργοποίηση των μαθητών στο μέγιστο βαθμό, αφού και οι ίδιοι "έκαναν σαν παιδιά" στην νίκη ή στην ήττα της ομάδας τους.

11) Επειδή το μεγαλύτερο μέρος των επιμορφώσεων συνέπεσε με το τέλος του σχολικού έτους, δεν είχαμε επαρκή χρονικά περιθώρια για να πραγματοποιήσουμε φέτος όλα όσα θα θέλαμε. Ως εκ τούτου έχουμε ήδη δεσμευτεί να προχωρήσουμε σε έναν ακόμα κύκλο επιμορφώσεων, τόσο ενδοσχολικών όσο και με συμμετοχή καθηγητών και από άλλα σχολεία του νομού μας το διάστημα Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου 2016.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου